Tren ile Avrupa Roma Erin’den

Roma

27/12/2016

Erin Oğuş | Gezimiz | 27/12/2016

Ayın yirmi yedi’sinde Roma’da ilk otelimize yerleştik….Çookkk güzel yerler gezdik. Sırf böyle söylemeyeceğim hepsini teker teker anlatacağım. Roma’da Vatikan’da kaldık.

İlk gün çıktığımızda evin dibinde bir çakıcı buldum, çok sevinmiştim. Ama  babam dedi ki; yarın yürüyüşten dönünce bakarız. O geceyi yemek yiyerek ve tabletle oynayarak geçirdim. Ertesi gün sabah erkenden yola çıktık.

Sabah ilk buraya girip kahvaltı ettik.

Eğer gelirseniz buranın ismi: Cornetteria.

Kahvaltı edip Aşk Çeşmesi, Phanteon ve Novana Meydanı dolaştık. Hepsinin fotoğrafları aşağıda.

Phanteon burası; Uzun sütunları olan ve kubbesinin ortası açık olan bir kilise tarzı bir şey (kilise yerine daha çok camiye benziyor J)

Bu da Kubbesi… Kubbenin yanlarında içten bakılınca içi boş uçsuz bir üçgene benziyor fotoğrafta görürsünüz…

Burası Novana Meydanı; her yerde sokak sanatçıları var müzik var ve Phanteon’un yakınında

Biraz daha fotoğraf var…

Bir Assasin sanırsam

Daha çoooooooookkkk var o yüzden bir fotoğraf daha koyucam ve Aşk Çeşmesine geçeceğiz…

Meydandan daha fotoğraf bulamadım Aşk Çeşmesine geçelim

Aşk Çesmesi’nin hikayesi : (Hikaye değil de halk arasında çok konuşulan bir efsane gibi bir şey) Eğer sol omzunuzun üstünden arkanız dönük çeşmeye para atarsanız oraya tekrar gelebiliyormuşsunuz… Ben attım, acaba tekrar oraya gelip de attığım 10 cent’i bulabilecekmiyim ? Aşk Çeşmesi’nden fotoğraflar!!! (tek 1 fotoğraf var başka yok)

Aşk Çeşmesi’nden dönerken o çakıcıya bir baktık, içeri girdiğimde soluma bir baktım aradığım oyuncak tabanca dedim; yok artıııkk. Burası ne güzel bir yermiş yawww. Neyse şimdi ertesi güne geçelim diyeceğim ama o akşam bir salgın yarzı birşey varmış, hasta oldum. Ertesi gün yeni eve geçtik ama ben kendimi baya kötü hissediyordum. Annem; “Erin seni bir yere götüreceğim”dedi. Hasta olmama rağmen gittim. Biz normalde bir çeşmeyi görmeye gidecektik, çeşmeye gelmeden Poseidon’u gördük (Yunan mitolojisinde Poseidon deniz Tanrı’sıymış Roma mitolojisinde ise Neptün deniz Tanrı’sıymış). Çeşmenin yanında Leonardo Da Vinci’nin aletlerinin olduğu bir müze varmış, hemen ona girdik.

İçerisi sıcak olduğu için ve ben hasta olduğum için midem bulanmaya başladı. Dışarıya çıktığımızda biraz daha iyi oldum. Aslında o gün bir kaleyi gezecektik ama mide bulantımdan geldiğimiz yolu geri döndük. Döndüğümüzde baya kötüydüm. 15 dakika sonra teyzem geldi !

İşte bu da annemin paralel evrendeki ikizi ve teyzemle olan fotoğrafı.

Teyzem bana bir oyuncak almıştı ve içinden balon üfleme oyuncağı çıktıııııı.

Roma’da da hep yattım sonra Venedik’e geçtik…