Henüz yorum yapılmamış

Doğu Karadeniz notları

05:20
Kapının önünde Alpay ve Mehmet’i bekliyorum . Biraz sonra yola çıkacağız. Hafif serin bir Pazar sabahı… olabildiğince heyecanlıyım ..

23:35
Önümüzdeki 14 günün ilk gecesinde Abanada sahilde bir kampingdeyiz. Buraya kadar oldukça keyifli bir yol oldu. Sabah saat 06:00 da Istanbul’dan yola çıktık.Bolu yolu üzerinden öğlen saat 12:00 civarında Safranbolu’a geldik. Safranbolu çarşısında biraz gezindik ; ben takıntılı bir şekilde “safran ” aradıktan sonra kilosu 1 MİLYAR  olan safrandan 1 gram edinebildim. Daha sonra öğle yemeği yemek işçin harika bir seçim yaptık : “BESTAMİ’NİN YERİ ”. 90-100 senelik 3 katlı bir konak. Üst katlar ev alt kat ve bahçe gözleme evi. Plastik sandalyeleri göz ardı edersek oldukça keyifli bir Safranbolu konağı üstelik harika bir mantısı ve sarma dolması var.. neredeyse bedava  olduğunuda eklemem lazım.
Yemekten sonra müthiş panorama için kaleye çıktık ; çıkılmasada olur.Üstelik kafabaşı 250.000 lira alıyorlar..

Yolumuza devam etmek için normal yol yerine sahilden gitmeye karar verdik. Rotamız Kastamonu’nun sahili İnebolu ve Abana. Aslında Kastamonudan direkt yol var Samsun’a kadar ancaj biz uzun , virajlı ama keyifli yolu tercih ettik. Sırasıyla Eflani , Pınarbaşı , Azdanay, Seydiler ve Küre üzerinden İnebolu’a ulaşınılıyor. İnebolu’a inerken yukarıda asılı bir teleferik sistemi dikkati çekiyor.. tabii bizimde özellikle Mehmet’in dikkatini yol boyu rastladığımız diğer sistemler gibi bu da çekti . 15 sene önce Almanlar tarafından prit ve çinko taşımak üzere yapılmış . Canım Türkiyem sistemi 1 sene kullanmış şimdi olduğu gibi duruyor.. madeni kamyonlar taşıyor..
Saat 18:00 gibi İnebolu’a vardık .. biraz sahilinde dolaştıktan sonra Abana’a geçtik. İnebolu – Abana arası 21 km. Abana’a geldiğimde oldukça şaşırdım, 15 sene önce gördüğüm o güzel küçük köy şimdi adeta bir sahil ‘ŞEHRİ’ olmuş. Kalmak için bir sürü pansiyon var. Biz daha önce öğrendiğim Günbatımın’a gittik ancak orada sadece bungalovlar var ve kamp atmaya izin vermiş olsalarda çadır kuracak yerleri yok . Bizde akşam yemeği işimizi orada halledip biraz ilerisindeki DOĞAN GÜNEŞ KAMPİNG te kampımızı attık. Burada çadır başına 5 milyona kalınıyor; kumsala özellikle yola ve müzikli aile çay bahçelerine oldukça yakın .. olabildiğince sakin bir gece geçeceğe benziyor.

Yarın sabah Samsun – Sinop’a doğru yola çıkacağız amacımız Yeşilırmak kenarında kamp atmak.. ama genelde planladığımız olmuyor. Bakalım neler bekliyor bizi..