Henüz yorum yapılmamış

Doğu Karadeniz notları

16:27
Sabah saat 07:00’de kalktık. Saat 07:40’ta Ayder Yayla’sından Yukarı Kavrun’ a arabamızla yola çıktık.Yol oldukça bozuk. 40 – 45 dakikda Y.Kavrun’a vardık. Kahvede kahvaltımızı yaptıktan sonra yaklaşık 4 – 5 günlük yolumuz için start verdik.

Yaylanın güneydoğusundaki sırttan Çinaçur Dersi boyunca Büyükdeniz göletine gelmeden Karadeniz Gölüne giden geçidin dibindeki haritada gözükmeyen küçük bir gölün yanında hava şartlarından dolayı kampımızı attık. Yol bu göle kadar Yukarı Kavrun’dan itibaren kamp yüküyle 2.5 saat sürdü. Bu göle kadar 6 kişilik İsrail’li bir grupla geldik. Kamp atma kararını ilk onlar verdi biz belki sis dağılır umuduyla biraz daha bekledik ancak bizde vazgeçtik. İsraillilerle aynı rotayı yapacağımızı öğrenince hepimiz beraber hareket etmeye karar verdik böylece 9 kişilk bir ekip olduk. Gölün kenarında yemeklerimizi hazırlarken hava güzel bir süpriz yaparak yemek boyunca güneşi bize gösterdi daha sonra tekrar sis çökünce çadırlarımıza erkenden girip uyumaya karar verdik.

NOT: hava sisli ve az yağışlı , sabah saatlerinde güneşli.Dağın kuzey tarafında öğrendiğimize göre saat 15:00 – 16:00 ‘ a kadar güneşli olurmuş , bu saatten sonra çöken sis ertesi sabaha kadar kalkmazmış.